Na het afronden van zijn master startte Robbe als inside sales executive bij een SaaS scale-up en evolueerde er tot sales executive. Dit is een periode waarnaar hij zeer positief terug kijkt omwille van de aangename cultuur, waarbij hij duidelijk het gevoel had mee aan de kar te trekken en er zeer veel heeft geleerd. Hij voelde er het plafond van zijn kunnen bereikt te hebben en kreeg de uitdaging als sales & marketing manager bij een start-up die een software oplossing heeft ontwikkeld voor productiebedriiven. Zijn rol was er zeer breed: marktstudie, concurrentie analyse, sales & marketing strategie & plan uitwerken, website opbouwen, tradeshows organiseren, out- en inbound marketing opzetten, leads genereren, zijn opportuniteiten goed beheren en closen én product management. Hij vond dit heel leuk om te doen en had duidelijk ook succes. Maar Robbe is een people persoon en voelde zich als enige sales zeer alleen. Zo kwam hij in contact met een ander SaaS bedrijf, maar heeft hij totnogtoe moeten vaststellen dat voor deze oplossing de interesse zeer laag is en heeft hij besloten om een nieuwe uitdaging te zoeken.
Robbe kijkt uit naar een sales uitdaging waarbij hij aan de kar kan trekken voor wat betreft go-to-market en sales, met prospecten praten over hun (potentiële) issues, meewerken aan business cases die gepaard gaan met zijn te verkopen oplossingen, etc. Dat is zijn ding! Belangrijk hierbij is dat hij kan deel uitmaken van een sales team waarmee hij regelmatig eens kan sparren over opportuniteiten. Een echt teamgevoel is zeer belangrijk voor Robbe.
Tijdens onze gesprekken hebben we Robbe ervaren als een plantrekker, zeer ondernemend en een harde werker die zichzelf regelmatig in vraag stelt. Hij legt graag nieuwe contacten, leert graag constant bij en is sterk in strategisch marketing en sales inzicht. Robbe scoorde zeer goed tijdens zijn Solution Selling® readiness test en volgens ons assessment beschikt hij over sterke sales DNA om uw bedrijf te doen groeien.