Na haar master studies kwam Lien als junior eerst terecht in het leadgeneratie team bij een IT services & solutions provider. Al snel groeide ze door naar een rol als account manager met focus op een specifieke sector. Bij haar start als account manager kreeg ze een klantenportefeuille ter waarde van enkele miljoenen Euro’s die ze totnogtoe meer dan verdubbeld heeft in waarde. Deze enorme business groei heeft ze gerealiseerd bij zowel bestaande alsook nieuwe klanten. Eén van de deals waarover ze met veel fierheid vertelt had een waarde van ± € 3M. Hetgeen Lien sterk typeert als account manager is dat zij niets aan het lot overlaat. Ze zorgt voor de nodige contacten met meerdere (key) stakeholders, gaat steeds op zoek naar het “waarom” achter de vraag van de klant, is sterk voorbereid en betrekt telkens de juiste collega’s op momenten waar nodig die ze eveneens uitgebreid voorbereidt. Haar dossiers hebben vooral te maken met IT infrastructuur, Datawarehouse/BI, applicaties, etc.
Tijdens onze gesprekken hebben we Lien ervaren als een energieke sales professional die steeds oog heeft voor het menselijk aspect bij haar klanten. Dankzij haar helicopter view heeft Lien haar klanten en sales trajecten steeds goed onder controle. Ze beschikt eveneens over een sterke entrepreneurial mindset die ze via haar ouders met de paplepel heeft mee gekregen. Ze is eveneens zeer leergierig en een echte positief ingestelde plantrekker. Bovendien beschikt Lien over een sterke sales DNA.