DEZE TOPPER HEEFT EEN NIEUWE SALES UITDAGING GEVONDEN
Tijdens zijn laatste bachelor jaar merkte Stijn in zijn stageperiode dat die job totaal niets voor hem was. Stijn is extravert, ondernemend en zeer sociaal en zag aldus voor zichzelf hierin geen toekomst en besliste om zo snel mogelijk in een commerciële rol aan het werk te gaan. Na een paar korte opdrachten kwam hij terecht in de printing wereld, maar besloot na enige tijd om er te vertrekken omdat hij een stevigere sales uitdaging wou en eerder voor een kleiner bedrijf wou werken waarbij zijn sales impact groter zou zijn. Zo kwam hij terecht in een IT technisch bedrijf. Covid19 was ook voor hen moeilijk en dit leidde er tot zijn ontslag. Even later werd hij door een ander nog technischer bedrijf overtuigd voor een new business development uitdaging. Tijdens zijn eerste jaar slaagde Stijn er in om 30% meer omzet te behalen dan voorop gesteld en de sales manager was uitermate tevreden over hem. Het woon-werk verkeer was voor Stijn helaas niet langer houdbaar en koos hij voor een software bedrijf (gespecialiseerd in materiaalbeheer) in zijn thuisomgeving. Als new business developer won hij er heel wat mooie klanten.
Stijn kijkt uit naar een sales uitdaging in een klein tot middelgroot bedrijf waar hij een sterke impact kan hebben op de business groei. Structuur is voor hem belangrijk, alsook de mate waarin hij zelf ook kan betrokken worden in het bepalen van de sales strategie en uitvoering.
Tijdens onze gesprekken hebben we Stijn ervaren als een aimabele en ondernemende team player die sociaal contact zeer belangrijk vindt. Hij werkt zeer doel- en klantgericht en schakelt snel voor zijn prospecten en klanten, hetgeen zijn gun-factor sterk verhoogt. Volgens ons assessment beschikt hij over de juiste sales DNA om aan new business development te doen.